3 Tips Pemilihan Vitamin C Agar Tak Membazir

3 Tips Pemilihan Vitamin C Agar Tak Membazir

======================

Saya dulu pun hadapi masalah sama. Orang kata kalau nak kulit cantik ambil vitamin C.

Apabila pergi farmasi…berlambak kan vitamin C ada. Pening kepala nak ambil yang mana satu. Macam-macam jenis jenama ada.
Aduhhh. Mana satu mau pilih ni?
Harganya kah?
Rasanya kah?
Warnanya kah?
Atau cun kotaknya kah?
Masa kecil dulu suka maka vitamin C yang Champs tu. Macam gula-gula tu.
Tak kan dah besar nak kemam kunyah yang tu lagi.
Hehe
Mana satu pilihan teman-teman ye?
Malam ni saya nak kongsikan dengan kawan-kawan tips nak pilih vitamin C yang tidak dibazirkan. Plus yang berkesan.
Ops! Sebelum tu kan…korang tau tak? Yang vitamin C ni adalah vitamin larut air. Tak boleh dihasilkan oleh badan, so kita kena outsource dari luar.
Ia juga tak disimpan dalam badan, jadi kita kena makan hari-hari.

Haaa. Jadi kena tahu berapa banyak vitamin c boleh serap ke badan kita dalam setiap jam tau.
Oklah, saya share dengan korang camne nak pilih vitamin C berkesan ni
1. Pastikan ia sustain released tau. Supaya tidak membazir vitamin c itu. Nanti urin penuh dengan vitamin C pulak.
2. Maksimum hanya 200mg vitamin C diambil dalam masa 1 jam.
Haaa kalau sekali telan tu keluar 1000mg, sudah tentulah urin penuh dengan vitamin C kan?
3. Vitamin C ini dicipta dari tumbuh-tumbuhan. Bukannya ascorbic acid yang direkacipta dalam makmal tau. Kena yang asli dan semulajadi.

Haaa. Saya bagi 3 je lah dulu. Buat supper korang malam ni ek
Ilmu untuk dikongsi.
Stay tune. Banyak lagi perkongsian mengenai kesihatan lepas ni saya kongsikan

Rakan Nutrisi Anda

Nur Bahijah Marzuki
: Pengedar Sah Shaklee (SID 1034684)
: 014.8281.356 (call,sms,whatsapp,telegram)
: emel: bahijahmarzuki@gmail.com
: https://pilihsihat.com/
: Facebook PilihSihat.Com 

Pengedar Sah Shaklee Nilai, Sepang, Seremban, Putrajaya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *